Veelgestelde vragen

Labels: veelgestelde vragen, vragen, klacht, vertrouwelijk, verwijzing, zonder afspraak, hulp

Waarmee kan Doras helpen?

Doras is de instelling voor maatschappelijke dienstverlening in Amsterdam-Noord. 

Doras biedt:

  • Algemeen Maatschappelijk Werk
  • Ouderenwerk
  • Sociaal Raadslieden
  • Schuldhulpverlening

Kan iedereen zich aanmelden?

Alle inwoners van stadsdeel Amsterdam Noord kunnen zich aanmelden voor hulp.

Wat kost hulp bij Doras?

Hulp bij Doras is gratis voor inwoners van stadsdeel Amsterdam Noord.

Kan ik ook bij Doras terecht zonder een afspraak te maken?

Ja, dat kan. Tijdens het inloopspreekuur op één van onze locaties.

Hoe kan ik me aanmelden voor hulp van Doras?

U kunt zich op de volgende manieren aanmelden via het Loket Zorg en Samenleven:

  • Via het inloopspreekuur op een van onze locaties.
  • Telefonisch tussen 09.00-16.30 uur op telefoonnummer: (020) 751 06 10
  • U kunt het contactformulier invullen

    Ga naar de Contactpagina

Heb ik een verwijzing nodig?

Nee, u heeft geen verwijzing nodig van een huisarts of specialist om hulp te krijgen bij Doras.

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

U gegevens worden vertrouwelijk behandeld. De gesprekken die u heeft zijn vertrouwelijk. Onze hulpverleners hebben een beroepsgeheim.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening. In de Klachtencode kunt u lezen hoe u uw klachten kenbaar kunt maken en hoe wij met uw klacht omgaan. 

U kunt ook een klacht indienen via e-mail e-mail: klacht@doras.nl