Vroeg Eropaf

Labels: eropaf, schulden, huurachterstand, uithuiszetting


Wat doet Vroeg Eropaf?

Als u een betalingsachterstand heeft bij een woningcorporatie, Zilveren Kruis, Dienst Belastingen Gemeente Amsterdam of een energieleverancier dan melden zij dit bij Doras.
Team Vroeg Eropaf van Doras gaat vervolgens bij u langs om te vragen of u hulp nodig heeft bij het oplossen van de betalingsachterstand

Hoe werkt Vroeg Eropaf?

  • Team Vroeg Eropaf krijgt een melding binnen dat u een betalingsachterstand heeft.
  • Team vroeg Eropaf stuurt u een brief waarin zij aankondigen dat zij bij u langs komen.
  • Team Vroeg Eropaf gaat bij u langs.
  • Heeft u een huurachterstand? Dan krijgt u nogmaals een brief dat Team Vroeg Eropaf binnenkort bij u langskomt.
  • Bent u niet thuis op het moment van het huisbezoek? Team Vroeg Eropaf laat altijd een kaart achter in uw brievenbus met het verzoek om contact op te nemen.

Wat komt Vroeg Eropaf bij mij thuis doen?

  • De collega's van Team Vroeg Eropaf gaan thuis met u in gesprek. Dit is een gratis advies gesprek.
  • Het team kijkt samen met u wat de oorzaak van de achterstand is en welke oplossingen er voor u zijn. Bijvoorbeeld treffen van betalingsregelingen, vragen van uitstel en informatie over mogelijke voorzieningen, zoals aanvraag zorg- en huurtoeslag.

Ben ik verplicht om contact op te nemen?

Nee. Het aanbod is geheel vrijblijvend en verplicht u tot niets.

Ik heb geen brief gehad maar heb wel een betalingsachterstand. Kan ik me zelf aanmelden voor Vroeg Eropaf?

Nee u kunt uzelf niet aanmelden bij Vroeg Eropaf.
Heeft u ondersteuning nodig bij het oplossen van uw schulden, dan kunt u zich melden bij Loket Zorg en Samenleven.
Ga hiervoor naar de contact pagina.

Contact met Team Vroeg Eropaf

  • Telefoon (020) 435 45 55
    Maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 12.30 uur
  • SMS/Whatsapp 06 123 07 579
  • E-mail eropaf@doras.nl

Meer informatie?

Vragen? Problemen?

Bel Doras (020) 751 06 10