Succesverhalen SamenSpraak
Succesverhalen SamenSpraak

Succesverhalen SamenSpraak

Succesverhalen; daar krijgen wij energie van! Zo ook van deze succesverhalen van het project SamenSpraak, waarbij vrijwilligers anderstaligen helpen om de Nederlandse taal beter te spreken en te verstaan. Niet alleen de vrijwilligers, maar ook de anderstaligen laten zich horen. Lees hun verhalen hier:

SamenSpraak is meer dan praten met elkaar, het is een ontmoeting tussen culturen

“SamenSpraak is… kostbaar “ zegt Ibrahim. Het is het enige woord dat hij moet opzoeken in de vertaalapp op zijn telefoon. Ibrahim (28) woont nu drie jaar in Noord, zijn broer Kubilay (33) zes jaar. Lees verder…


“Ik durf vaker instanties te bellen met Sylvia naast me”

Italo droomt ervan om voor de klas te staan, maar eerst timmert hij hard aan de weg om goed Nederlands te spreken. Vrijwilliger Sylvia helpt hem hierbij “Ik zie Italo een uurtje in de week. Dan help ik hem met de Nederlandse taal oefenen, ingewikkelde brieven of het bellen naar instanties. Lees verder…


Succesverhaal SamenSpraak: Hugo is précies het gespreksmaatje wat Olga zo nodig heeft

Het is ondertussen al vijf jaar geleden dat Olga samen met haar man en dochter van Oekraïne naar Nederland is verhuisd. Lees verder…


Linda over SamenSpraak: ‘als ik mijzelf vergelijk voor die periode en nu, heb ik zo’n vooruitgang geboekt’

Ik weet nog goed hoe ik binnenliep bij Gilda met een verzoek om mij op een of andere manier te helpen mijn taal te verbeteren. Lees verder…


Phlip (vrijwilliger): ‘ik ben blij dat ik Hasan heb kunnen helpen met de Nederlandse taal. Hij voelt zich nu een stuk zelfverzekerder’

Hasan en Lina zijn twee drukke mensen met vier kinderen; waarvan drie op school en een zoontje van ruim een jaar. Lees verder…


Kort maar krachtig: wat SamenSpraak met iemand kan doen

Onlangs heb ik Forouzan begeleid. Een gescheiden Iraanse vrouw met een kind. Lees verder…

 

 

We gebruiken cookies om onze site gebruiksvriendelijker te maken. Door onze site te gebruiken accepteer je cookies.